zondag 17 januari 2010

Gunpowder thee

briefinganalyse
Voor deze opdracht dienden we in groepjes van twee te werken. De bedoeling was om in de omgeving van de school, waar veel Turkse winkels en dergelijke zijn, een exotisch product te zoeken en hiervoor een tv-spot te maken.
De doelgroep zijn de bewoners van de omgeving, kortom mensen van verschillende nationaliteiten en leeftijden.
Deze opdracht is tevens een goede oefening voor ons om te zien of we met een compleet onbekend product, onbekend zelf in onze maatschappij, kunnen omgaan en er effectief iets mee kunnen doen.
gekozenconcepten
Voor deze opdracht kozen Annelies en ik het product Gunpowder Thee. Een traditionele thee van Oosterse oorsprong, die ook vaak gebruikt word voor een turkse muntthee ceremonie.
De theeblaadjes zijn opgerold tot kleine bolletjes en hebben een heel specifieke eigenschap, welke de thee “uniek” maakt. De bolletjes exploderen namelijk wanneer ze in contact komen met warm water, ze ploffen als het ware open.
Al snel lagen we voor de concepten de focus op het explosieve van dit product. We hadden tamelijk wat ideeën, de een al beter dan de andere, maar uiteindelijk filterden we de 3 beste uit. Wegens tijdsgebrek konden we er echter maar 1 uitwerken, opnieuw een te maken keuze dus.
Voor het uiteindelijke concept hebben we voor de komische noot gekozen. We besloten om een heel grote reeks portretten van mensen te laten zien, en deze op muziek of geluid te monteren. Het is vrij banaal, maar we voegden iets anders toe. De mensen die we tonen zijn de “gebruikers” van de thee. Deze hebben allemaal een met roet besmeurd gezicht, alsof de thee zogezegd in hun gezicht ontploft is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten